Lokalizacja,Kraków, Polska

PO UDARACH

FIZJOTERAPIA KRAKÓW

REHABILITACJA PO UDARACH

Pomoc FIZJOTERAPEUTY oraz bliskich osób po udarze jest bardzo ważna! Rehabilitacja w domu pod okiem fizjoterapeuty, odgrywa istotną rolę w dążeniu do  samodzielności chorego oraz poprawy komfortu życia. Pamiętaj że ODPOWIEDNIA REHABILITACJA pozwala na szybszy i skuteczniejszy powrót do całkowitej lub częściowej sprawności. Może znacznie poprawić jakość życia osób w podeszłym wieku oraz ich rodzin czy opiekunów.

Chciałabym trochę zbliżyć temat, ponieważ udar mózgu jest bardzo niebezpieczny i zdarza się coraz częściej, również wśród młodych ludzi. Warto wiedzieć jak rozpoznać jego pierwsze objawy oraz jak pomóc osobie po przebytym udarze!

Udzielenie pomocy w odpowiednim momencie, naprawdę może komuś URATOWAĆ ŻYCIE!

JAK MOŻNA ROZPOZNAĆ PIERWSZE OBJAWY UDARU?

Wyróżniamy dwa rodzaje, udar krwotoczny oraz niedokrwienny, bez względu na to jaki jest to rodzaj liczy się każda chwila….

JEŚLI ZAOBSERWUJESZ U BLISKIEJ OSOBY:

• Nagłe zaburzenie czucia lub drętwienie po jednej stronie ciała
  • Wykrzywienie twarzy po jednej stronie, opadnięty kącik ust
  • Nagłe osłabienie kończyn po jednej połowy ciała
  • Nagłe zaburzenia mowy
  • Nagłe zaburzenia równowagi, orientacji, świadomości
  • Niepewny chód, nagłe upadki

Gdy zauważysz tego typu objawy WEZWIJ POGOTOWIE!

Udar mózgu jest jedną z głównych przyczyn NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI u około 80% dorosłych pacjentów. Może doprowadzić do całkowitej lub częściowej utraty sprawności ruchowej, zdolności odbioru różnego rodzaju bodźców, porozumiewania się z otoczeniem,  pamięci i koncentracji. często ogranicza samodzielność i możliwość powrotu do wcześniejszych funkcji społecznych i zawodowych. dlatego dużą rolę odgrywa pomoc bliskich osób oraz FIZJOTERAPEUTY!